På Coreworkers sedan: Februari 2023
Bäst på: Att se tre-fyra steg längre än bara till kampanjen och att komma med välgrundade och strategiskt genomtänkta koncept och förslag
På Coreworkers sedan: Februari 2023
Bäst på: Att se tre-fyra steg längre än bara till kampanjen och att komma med välgrundade och strategiskt genomtänkta koncept och förslag
Jag har arbetat på olika typer av reklam- och kommunikationsbyråer, mestadels med fokus på konsumentprodukter och långsiktiga kommunikationskoncept. Det har blivit mycket läsk, öl, läkemedel, digitala tjänster och andra konsumentprodukter. Det känns spännande att arbeta med människor i stället för produkter och tjänster – förutsättningarna blir annorlunda och betydligt mer dynamiska. Genom mitt arbete får jag möjlighet att påverka arbetsplatser i en positiv riktning. Visst. Alla vill ha lön den 25:e, men att hitta det som faktiskt får folk att vilja gå upp en grådaskig måndagsmorgon och ta sig till jobbet – det är intressant. Jobb måste inte vara jobbigt. Tänk att få vara med och ändra på det!
Jag har alltid tyckt att det roligaste med att jobba med reklam är att få chansen att lära sig om saker som jag aldrig skulle sökt upp själv. Helt plötsligt blir man näst intill nördigt insatt i olika produkter och tjänster. Nu får jag en inblick i olika typer av branscher och människors arbetsvardag; det blir som att plocka russinen ur kakan. Jag får förståelse för många olika typer av yrken, branscher och ”verkligheter”, utan att behöva löpa hela linan ut, skola om sig och faktiskt bli sjuksköterska, ingenjör, expert på affärsjuridik eller stuntbilsförare.
Redan innan jag skrev på kontraktet upplevde jag Coreworkers som väldigt gemytliga och genuint varma. Jag har arbetat på många platser där stämningen varit väldigt annorlunda, så det känns skönt att komma till en plats där stämningen är mer avslappnad. Kontoret känns trevligt, jag har aldrig suttit på markplan med stora fönster förut och trodde det skulle kännas jobbigt, men jag gillar det! Behöver man jobba på distans så fungerar det över förväntan bra och det känns inte som att man ”missar ett beat” vare sig man sitter off- eller online.
Min son! Han är två år och bjuder på en hel del roliga stunder och skratt.