Verksamheter med engagerade medarbetare blir framgångsrika – ner på sista raden i bokslutet. Det är inte bara vår erfarenhet som visar på det – forskning pekar på att engagerade medarbetare skapar större omsättning och högre vinst. Det finns så mycket att vinna på genom att satsa på människorna inom verksamheten. De är den största tillgången och det främsta konkurrensmedlet. Oavsett bransch!
Vi börjar alltid med att lyssna på alla verksamheters viktigaste resurs – medarbetarna. Utifrån dem bygger vi arbetsgivarvarumärken som rätt talanger söker sig till – och rätt medarbetare stannar kvar hos. Vi har över 10 års erfarenhet. Vi har jobbat med över 100 kunder och hållit i över 1000 fokusgrupper. Vi har pratat med tiotusentals medarbetare och lärt oss att alla verksamheter är unika. Och har medarbetare som med rätt stöd presterar bättre, stannar längre och blir verksamheters bästa ambassadörer.
”Vad menar ni med Employer Branding?”, får vi ofta höra. För oss handlar det om hela upplevelsen av arbetsgivarvarumärket – såväl externt som internt. Externt är det allt från första intrycket på Instagram eller rekryteringskampanjen till anställningsintervjun. Internt är det medarbetarnas upplevelse av introduktionen, utvecklingssamtalet, den interna karriären och ledarskapet. För allt hänger ihop. Och vi gillar att få ihop alla pusselbitar så att arbetsgivarvarumärket laddas med rätt värden – oavsett var och när man kommer i kontakt med det. För oss är Employer Branding som bäst när det håller ihop hela medarbetarupplevelsen – och får rätt talanger att hitta och älska rätt arbetsplatser.
Vi jobbar ihop och tror på partnerskapande – att jobba nära och tillsammans med våra kunder. En kontinuerlig dialog bidrar till vår förståelse för verksamheters ambitioner, utmaningar och unika styrkor.
Employer Branding är hela upplevelsen av arbetsgivarvarumärket – såväl externt som internt. Externt är det allt från första intrycket på Instagram eller rekryteringskampanjen till anställningsintervjun. Internt är det medarbetarnas upplevelse av introduktionen, utvecklingssamtalet, den interna karriären och ledarskapet. Genom att se över hela medarbetarupplevelsen, kan vi ladda varumärket med rätt värden, oavsett var och när man kommer i kontakt med det.
Verksamheter som laddar sin kommunikation med rätt värden står bättre ut i konkurrensen. För att kunna skapa relevant, attraktiv och effektiv arbetsgivarkommunikation behövs en stabil grund – därför börjar vi alltid med att bygga den. Vi lyssnar, undersöker, analyserar, rekommenderar och kommer med insikter – både om er som arbetsgivare och den omvärld ni verkar i. Det är så vi bygger attraktiva arbetsgivare. Både på insidan och utsidan!
Alla verksamheter behöver jobba med sitt arbetsgivarvarumärke –varje dag, i alla kanaler – både internt och externt. Vi hjälper till att hålla hårt i den röda tråden genom hela medarbetarupplevelsen. Mer konkret så förflyttar vi ert arbetsgivarvarumärke genom att förpacka kommunikationsinsatser, hitta nya idéer och aktiviteter som skapar såväl engagerade medarbetare som nyfikna kandidater.
Allt började 2006, när Coreworkers Sverige grundades av Fredrik Stranne. Passionen för medarbetarkommunikation var kärnan redan då och är fortfarande hjärtat av vår verksamhet. Flera av de som var med och startade upp Coreworkers är ännu med och driver byrån. Idag är vi ett tjugotal medarbetare med samma passion för medarbetaren. Vi sitter tillsammans i fina lokaler i centrala Stockholm.
För att fortsätta utvecklas och förbättras i takt med omvärlden ingår Coreworkers i det globala Employer Branding-nätverket OneAgent, där ett tiotal av världens ledande byråer inom arbetsgivarkommunikation också är med. Genom nätverket har vi regelbundna kunskaps- och erfarenhetsutbyten, vilket bidrar till vår lokala förståelse i globala projekt.
Antal medarbetare
Grundat
Akademiska Sjukhuset
Arbetsförmedlingen
BCG
Bonnier News
Combitech
Electrolux
EVRY
Fastighetsbyrån
Husqvarna
Ingka Centres
IKEA
Lantmännen
LKAB
Mycronic
Poseidon
PwC
Region Gävleborg
Region Skåne
SBAB
SBC
SCA
Skolverket
Stena Recycling
Sveaskog
Sveriges Radio
SVT
Telia Company
Toyota
Väderstad