Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Johan Mork

Art Directorn och reklamaren som berättar och berör

Johan Mork

Art Director


På Coreworkers sedan: 2016

Bäst på: Att skapa storytelling

Johan Mork

Art Director


På Coreworkers sedan: 2016

Bäst på: Att skapa storytelling

Johan vet att effektiv kommunikation kräver berättelser som engagerar och berör. Hans expertis från reklambranschen kommer kunderna till nytta, när arbetsgivarvarumärken ska stärkas och nå fram genom bruset.

Vilka är dina styrkor och talanger?

Jag är bra på att berätta med film, ljud och bild, som är mina uttryckssätt. Jag är också bra på att genomföra saker. Jag tycker även om att designa bruksföremål. Jag har gått på Beckmans och jag har tagit fram olika textilier, en lampa och nu senast en blomkruka. (Vi på Coreworkers råkar också veta att Johan har ett helt skåp med priser från sin tid som vattenskidåkare.)

Varför jobbar du med Employer Branding?

Jag är egentligen en inbiten reklamare och Employer Branding handlar, precis som reklam, om kommunikation och marknadsföring. Men det är en mer komplex utmaning att hjälpa människor än att sälja produkter – och det gillar jag.

Viktiga erfarenheter och insikter?

Bra kommunikation kostar, eftersom det kräver spetskompetens i alla led. Men de som satsar får garanterat mycket mer tillbaka. Employer Branding stöttar även varumärket i stort. Vi har till exempel en kund, ett stort IT-företag, som enbart marknadsför sig via sitt arbetsgivarvarumärke. För dem är varumärket synonymt med deras medarbetare. Nytänkande och helt rätt!

Har du någon devis som du följer?

Oavsett det gäller jobb eller idrott, är min ambition att hela tiden bli bättre – inte att vinna guld eller döda någon på vägen. Resan mot målet är det viktiga. Man måste också fråga sig: Har vi kul tillsammans? Och det tycker jag att vi har.

Fler medarbetare