Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Johan Ström

Erfaren Art Director som bryter ny mark

Johan Ström

Art Director


På Coreworkers sedan: 2011

Bäst på: Ironisk sarkastisk iskall humor

Johan Ström

Art Director


På Coreworkers sedan: 2011

Bäst på: Ironisk sarkastisk iskall humor

Johan är en Art Director som obehindrat rör sig mellan de stora strategierna och de små men avgörande detaljerna – på ett område som ständigt bjuder på nya, spännande utmaningar.

Berätta om din bakgrund!

Jag är utbildad på Högskolan för fotografi och film i Göteborg. Jag gjorde också en hel del design och blev så småningom AD. Jag har jobbat både på byråer och kommunikationsstaber, så jag är väldigt rörlig och vet hur det ser ut på kundsidan.

Vilken är din styrka som Art Director?

Jag har förmåga att lyfta blicken och se helheten, samtidigt som jag kan sätta mig in i frågor på djupet. Den förmågan, i kombination med lång erfarenhet, har jag nytta av när vi hjälper våra kunder med strategier och utarbetar koncept.

Varför jobbar du med Employer Branding?

Det som är spännande med Employer Branding är att det fortfarande finns obruten mark. Visst har vi gjort stora förflyttningar, men det finns fortfarande så mycket mer att göra. Vi måste, till exempel, hela tiden utveckla vårt arbete utifrån medarbetarens synvinkel. Det är ju medarbetarna, befintliga och potentiella, som ska känna sig engagerade och göra skillnad i slutänden.

Vad gör du när du inte är på Coreworkers?

Jag är med familj, katt och vänner, cyklar och fotar en del. Jag har också tränat kendo länge. Det kan man behöva när man jobbar på kontor. Jag har ett ”guilty pleasure” och det är lakrits.

Fler medarbetare