Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Matilda Wide

Art Director och Disney-fantast

Matilda Wide

Art Director


På Coreworkers sedan: Augusti 2017

Bäst på: Spåna idéer och vara effektiv

Matilda Wide

Art Director


På Coreworkers sedan: Augusti 2017

Bäst på: Spåna idéer och vara effektiv

Matilda ser att det finns så mycket vi kan göra inom Employer Branding och att det finns en stor potential i att våga snegla på traditionell marknadskommunikation. Till exempel måste ju inte en Employer Branding-film nödvändigtvis innehålla närbilder på medarbetare, eller att VDn går mot kameran.

Varför jobbar du med Employer Branding?

Det är ett spännande och relativt nytt område som vuxit så mycket de senaste åren och vi märker nu att det växer för varje dag som går. Det är också så coolt att något som för oss är så självklart även börjar bli lika självklart för andra.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Jag tar med mig att inte ge upp och att inte sluta våga presentera idéer som är ”out of the box”. Att ständigt överraska kunden så de blir utmanade på ett positivt vis. Jag vill att kunden känner att de får något som de aldrig kunnat komma på själva, men som känns klockrent efter att vi presenterat vår idé.

Något vi inte vet om dig?

Jag är en stor Disney-fantast! Som exempel på hur det kan urarta sig så såg jag Frozen fem gånger på bio och hade på soundtracket konstant under ett år. Ibland undrar jag hur min kille orkar!

Vad är svårast i ditt jobb?

Att koka soppa på en spik! Nej, men i stor grad handlar kommunikation i slutändan om tycke och smak. Ibland glömmer beställaren att det inte är beställaren själv som är målgruppen, och för att något ska bli så lyckat som möjligt är det viktigt att alltid kommunicera till målgruppen.

Fler medarbetare