På Coreworkers sedan: 2021
Bäst på: Att omvandla insikt till kommunikation som känns
På Coreworkers sedan: 2021
Bäst på: Att omvandla insikt till kommunikation som känns
Att få vända på perspektiven och skapa nya insikter. Men också att få spåna idéer, ta fram koncept och skriva texter som känns. På riktigt. Man lär sig mycket om olika branscher och ämnen. Och så behöver man förstå vad som driver människor. Det tycker jag är spännande!
Att reflektera och hitta själva kärnan i det som ska berättas. Jag är också bra på att läsa av, känna in och att se saker ur ett helhetsperspektiv. Och så har jag en stark fingertoppskänsla – och flera års erfarenhet av kreativt arbete på traditionell kommunikationsbyrå!
Att få jobba med ett område som känns viktigt och är rätt i tiden. Världen befinner sig i en större hållbarhetsomställning där social hållbarhet är en självklar del att jobba med. Företag och organisationer behöver verkligen värna om sina medarbetare för att fortsätta vara attraktiva – både som arbetsgivare och varumärke.
När man får den där wow-känslan! Det kan vara en idé eller ett koncept som sticker ut och är oväntat – och samtidigt gör jobbet på ett bra sätt.
Jag är en riktig 80- och 90-talsjunkie när det kommer till musik. Och har massor av guilty pleasures – lyssnar lika gärna på Depeche Mode och Kraftwerk som till Spice Girls och Beyoncé!