Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Anna Holmgren

Copywriter som rekryterat från Kiruna till Ystad

Anna Holmgren

Copywriter


På Coreworkers sedan: Februari 2017

Bäst på: Detaljkoll och att se den röda tråden

Anna Holmgren

Copywriter


På Coreworkers sedan: Februari 2017

Bäst på: Detaljkoll och att se den röda tråden

Från sitt tidigare jobb som rekryterare tar Anna med sig mycket till Coreworkers. Framförallt vill hon som copy sätta ord på det som driver människor att gå till jobbet varje dag. Deras ’varför’. Det är viktigt för Anna själv, och hennes egen stolthet ökar när hon kan hjälpa andra att förstå sitt.

Varför jobbar du med Employer Branding?

Det är något som vuxit fram eftersom jag jobbat inom HR och rekrytering under en lång tid. På vägen insåg jag att det är ju Employer Branding som är roligt, inte minst för att det tar fram det mer kreativa inom mig. Att jobba som copy här ger mig möjlighet att kombinera min erfarenhet av HR med min passion för kommunikation och att få förmedla budskap.

Något vi inte vet om dig?

Jag har ett bra minne och älskar alla typer av listor och kartor. Det har lärt mig lite om mycket; bland annat är jag riktigt bra på svensk geografi. Och så är jag från Gävle men pratar felfri skånska, eftersom min mammas släkt är därifrån.

Vad är roligast med att vara copywriter?

Att få jobba med variationen av spännande kunder och projekt. Ena dagen skriver jag en rekryteringsguide, nästa spånar jag på en idé till en Employer Branding-film, och tredje dagen är befinner jag mig i en workshop hos en kund. Det ger mig energi.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Min HR-bakgrund är en absolut fördel och jag har lätt för att sätta mig in i kunders utmaningar. Besitter också en bred branschförståelse efter att ha jobbat med rekrytering till en mängd olika företag över hela Sverige.

Fler medarbetare