Stena Recycling är ett av Sveriges största återvinningsföretag. I Halmstad har de en av Europas modernaste anläggningar och dit behövde de 50 produktionsarbetare på kort tid. Stena Recycling hade tidigare gjort satsningar för att nå rätt kandidater men inte lyckats. De kontaktade oss för att få hjälp att träffa rätt.
I rekryteringskampanjen ”Det börjar i Halmstad” ville vi lyfta möjligheten att få jobba lokalt i en global framtidsbransch – i en toppmodern anläggning. Vi visade bilden av ett nytänkande företag med en unik kultur och med värderingar, där du som medarbetare både får vara med och bidra till en bättre miljö och får möjlighet att utvecklas och växa inom företaget.
Via annonsering i flera kanaler nådde vi rätt målgrupper. Kampanjsajten fick 9 652 unika besökare. Besökarnas beteende och engagemang på sajten visade att kampanjen träffade rätt och att innehållet var relevant. Det genomsnittliga antalet sidvisningar per besökare var 1.61 av sajtens totalt 3 sidor. Besökarna stannade i genomsnitt 50 sekunder på sajten. Den här gången överöstes Stena Recycling med fler än 500 ansökningar varav 80 % var kvalitativa för tjänsterna.