På Coreworkers sedan: 2016
Bäst på: Att skapa storytelling
På Coreworkers sedan: 2016
Bäst på: Att skapa storytelling
Jag är bra på att berätta med film, ljud och bild, som är mina uttryckssätt. Jag är också bra på att genomföra saker. Jag tycker även om att designa bruksföremål. Jag har gått på Beckmans och jag har tagit fram olika textilier, en lampa och nu senast en blomkruka. (Vi på Coreworkers råkar också veta att Johan har ett helt skåp med priser från sin tid som vattenskidåkare.)
Jag är egentligen en inbiten reklamare och Employer Branding handlar, precis som reklam, om kommunikation och marknadsföring. Men det är en mer komplex utmaning att hjälpa människor än att sälja produkter – och det gillar jag.
Bra kommunikation kostar, eftersom det kräver spetskompetens i alla led. Men de som satsar får garanterat mycket mer tillbaka. Employer Branding stöttar även varumärket i stort. Vi har till exempel en kund, ett stort IT-företag, som enbart marknadsför sig via sitt arbetsgivarvarumärke. För dem är varumärket synonymt med deras medarbetare. Nytänkande och helt rätt!
Oavsett det gäller jobb eller idrott, är min ambition att hela tiden bli bättre – inte att vinna guld eller döda någon på vägen. Resan mot målet är det viktiga. Man måste också fråga sig: Har vi kul tillsammans? Och det tycker jag att vi har.