Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter / 2024-04-11

Vi kammade hem tre guld och tre silver på Magnet Awards!

Vi är otroligt stolta över att ta hem tre guld och tre silver i Magnet Awards – Sveriges största tävlingsarena för intern och extern arbetsgivarkommunikation.

🥇 Strategi med Domsjö Fabriker AB
Juryns motivering: Bolaget gav sig ut på en spännande förändringsresa – såväl för de anställda som för företaget som helhet – där man vågade välja det interna först. Resultatet blev en genuin och autentisk strategi som uppenbart kommer från hjärtat. Genomtänkt, snyggt och smart paketerat med tydlig tidplan och en förflyttning som kunnat mätas. Vi är väldigt HAPPI att få dela ut första pris till Domsjö Fabriker!

🥇 Kultur & Engagemang med Domsjö Fabriker AB
Juryns motivering: Med insikt i botten, en genomtänkt strategi och ett långsiktigt arbete har detta företag visat att det går att vända en kultur. Från: ”Har du hört att vi ska läggas ner?”. Till: ”Världen är vår!”. Grattis Domsjö fabriker!

🥇 Årets jobbannons med SCA
Juryns motivering: Den här annonsen använder ett vedertaget uttryck… ”Näää, det här var ju torrt som trä…”
Ibland måste man våga hålla sig kort. Ibland måste man våga bryta mot normen. Ibland måste man våga säga till sin målgrupp att: Dra åt skogen!

🥈 Kreativ klass med SCA
Juryns motivering: I en värld av allt kortare ”attention span” och med en målgrupp som tillhör Generation Z och som hänger mer på TikTok än på Linkedin, gäller det att hålla sig kort. En strategi som uppenbarligen fungerar även på rutinerade jurymedlemmar. Med ett lika oemotståndligt som tydligt, oväntat och roligt budskap, säger vår silverpristagare allt utan att krångla till det. Vi vill se en fortsättning, det här var allt annat än mossigt. Grattis SCA!

🥈 Strategi med Adapteo Group
Juryns motivering: Det här bidraget genomsyras av en tydlig röd tråd och ett genuint genomförande hela vägen igenom – man har vågat sätta sin egen identitet. Konceptet är snyggt paketerat och är kommunikativt enkelt att förstå för alla, oavsett roll i bolaget. Juryn imponerades särskilt av att man har lyckats förankra och få in strategi och budskap i hela medarbetarresan och i det dagliga arbetet.

🥈 Grand Prix med Akademiska sjukhuset
Juryns motivering: “Håll i håll ut” står starkt där politiska beslut kan vända upp och ner på förutsättningarna. Det är precis vad den här organisationen, som tar hem årets silver, gjort på ett äkta och rakt sätt vilket också skapar styrka och sammanhållning, i en tid av utmaningar, såväl inom som utanför organisationen.

Tack till våra kunder, medarbetare och partners för fina och framgångsrika samarbeten 💙

Fler nyheter