Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter

Våra 3 viktigaste insikter från årets Passion HR!

I tisdags var vi på ett välbesökt och energiladdat Rival där Edge HR arrangerade Passion HR. Som de själva beskriver, är Passion HR en mötesplats för alla som uthålligt och passionerat strävar efter att utveckla framgångsrika verksamheter genom människor.

Årets tema var förändring och hur vi i vår oförutsägbara värld ska lyckas engagera individer, team och hela organisationer att vilja och kunna bidra fullt ut. Hur lyckas vi att leda i förändring på ett äkta och empatiskt sätt?

Vi vill dela med oss av tre viktiga insikter som vi tog med oss:

 

Evig förändring eller ständig förbättring?

– Vi lever och verkar i en föränderlig värld. För att engagera fler medarbetare varje dag, är det en god idé att sluta prata om ’förändring’, eftersom det är i grunden ett ord som påverkar hjärnan negativt. Låt oss istället använda ord som ’förbättring’ och ’utveckling’. Om vi vill engagera och motivera våra medarbetare, är det mer fruktfullt att använda denna typen av ord.

 

GRIT överträffar enskild kompetens och erfarenhet

När vi letar efter talanger, behöver vi göra det med nya ögon. Vi behöver leta efter medarbetare som har kämpaglöd och förmågan att kunna sätta upp långsiktiga mål, fullfölja projekt och idéer och som kan konsten att hålla i sin passion över tid. Grunden för att bygga GRIT är att inta ett Growth mindset där vi premierar ansträngning istället för resultat och ge kontinuerlig feedback. Ett Growth mindset ökar lusten att vilja göra mer och bättre. Det inger också stort förtroende för vad individer och organisationer kan åstadkomma tillsammans.

 

Syftet med att ge feedback är att få andra att växa

30 % av alla medarbetare upplever att de får för lite feedback. Om vi ser feedback som ett lärande, och som en förutsättning för att skapa en GRIT-kultur, behöver vi bli bättre på att ge feedback kontinuerligt i vardagen. Feedback som bekräftar vår ansträngning och positiva saker vi gjort, tar oss längre. Så börja prata mer med medarbetarna om vad de gjort bra, och se feedback som ett dagligt verktyg för lärande och växande.

Våra insikter från dagen bekräftar hur viktigt det är att hålla medarbetarna engagerade i stora och små förändringar och med några nya perspektiv kring förändring, feedback och ledarskap kan vi hjälpa fler kunder att leda hållbart i förändring, behålla sina bästa medarbetare och hitta rätt talanger!

Fler nyheter