Det blev en oförglömlig kväll igår när Magnet Awards, tävlingen som hyllar de bästa kommunikationsinsatserna inom employer branding, avgjordes på Fotografiska. Vi hade lyckan att ta hem två guld och ett silver och är jätteglada och väldigt stolta.
Tillsammans med Akademiska sjukhuset vann vi guld i kategorin Studenter med kampanjen ”Väx in i rollen”.
– Det är så roligt att få ett kvitto på att det som vi själva tycker är ett sådant bra koncept och en sådan bra kampanj, också sätter avtryck hos andra. Vi har stora utmaningar i att attrahera sjuksköterskor och Coreworkers har på ett mycket lyhört sätt fångat vårt behov och på ett kreativt och finstämt sätt, hjälpt oss att hitta vårt sätt att nå ut. Jag vill tacka för ett fantastiskt samarbete och nu går tankarna kring vad vi gemensamt ska ta oss an härnäst, säger Johanna Henriksson HR-utvecklare för ledarskap och employer branding på Akademiska sjukhuset.
”Escape Box Challenge” som vi gjort tillsammans med Combitech, belönades även den med guld, i kategorin Professionals.
– Det här är fantastiskt roligt för oss, säger Åsa Scherling kommunikationschef på Combitech. Escape Box Challenge är en fantastisk idé och blev en succé tack vare alla Combitechare som ställde upp som lagledare under våra eventkvällar i Göteborg, Linköping, Jönköping och Stockholm.
I kategorin Film & video vann filmen ”Beautiful Code” som vi gjort tillsammans med EVRY en silvermedalj.
– Vi visste att filmen var bra, men att få priset är en bekräftelse som bygger stolthet! Inte bara hos oss, men även hos våra kunder och partners. EVRY är människor. Fantastiska och ovärderliga kollegor som skapar en bättre framtid, varje dag. Coreworkers hjälpte oss verkligen att inte bara berätta om vilka de är och vad de gör, för det är enkelt, det finns massor av sådana Employer Brand filmer. Just den här historien lyckas visa HUR de skapar framtiden och framför allt, för VEM och VARFÖR. Det är därför Beautiful Code berör, säger Sigrid Reinst, Head of Brand & CSR.
Tack för bra samarbeten
Vi på Coreworkers är så glada och stolta. Både för medaljerna men även över våra härliga samarbeten. Det är ett kvitto på att vi gör kommunikation i absolut toppklass och att bra employer branding byggs inifrån och ut.
Vi vill också passa på att tacka våra samarbetspartners i de här projekten: Johan Alp som fotograferade och Frida Lindahl på KSMG som aktiverade och spred kampanjen för Akademiska sjukhuset. Tack! Peder Bergstrand som gjorde filmen för Escape Box Challenge. Tack! Och sist men inte minst, Grandios som producerade ”Beautiful Code”. Tack!