Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter / 2021-09-22

Helt hemma – ny webbserie för SBC

Hur hanterar man en granne som sätter upp arga lappar i huset och hur löser man det egentligen på bästa sätt om man missat att det är städdag i föreningen? Det är frågor Daniel Hallberg reder ut tillsammans med experter från SBC i en ny varumärkeskampanj vi tagit fram för SBC. 

 

Kampanjen tar avstamp i vardagslivet i en bostadsrättsförening. I webbseriens fem avsnitt kombineras dramatiserade humorsketcher med intervjuer med SBCs medarbetare. Daniel Hallberg spelar huvudrollen och har även regisserat filmerna som är producerade av FLX. Syftet med kampanjen är att väcka en yngre målgrupps intresse för sin bostadsrättsförening men också att fler ska få upp ögonen för SBC som arbetsgivare.

– Medarbetarna är SBCs viktigaste tillgång, utan dem är SBC ingenting, det är dom som får affären att snurra. Att SBC delar vår filosofi att lyfta medarbetarna och låta dem vara talespersoner för varumärket tycker vi är väldigt roligt. Vi är oerhört stolta över att fått förtroendet att ta fram den här kampanjen, säger vår Creative Director Fredrik Holmberg.

– Genom att blanda humor med expertis vill vi locka framtida medarbetare och på ett inspirerande sätt visa hur man som medarbetare på SBC bidrar till att göra styrelsens arbete enklare och på så sätt också bidrar till en ökad trivsel och trygghet för alla boende i föreningen, säger Petra Schneider, Chef HR & Internkommunikation, SBC.

 

Vårt samarbete med SBC startade i början av 2020 med framtagandet av ett arbetsgivarerbjudande. Det kom dock att utvecklas till att vi fick ta ett helhetsgrepp om SBCs kommunikation. Att vi valde att involvera Daniel Hallberg i den här kampanjen har en enkel förklaring.

– I dagens medielandskap räcker det inte att som arbetsgivare prata om hur bra en arbetsplats är, det räcker liksom inte, det behövs något mer. Vi ville skapa en kontext där medarbetarna på ett naturligt sätt får berätta om sin expertis, i det här fallet blev det igenkänning och humor, fortsätter Fredrik.

– Daniel tog verkligen vår grundidé till en högre nivå. Med hans pricksäkra öga för att gestalta de situationer vi alla känner igen, hoppas vi att med dessa filmer kunna bidra till att SBC får både fler kunder och att rätt kandidater får upp ögonen för dem som arbetsgivare.

 

Filmerna finns på kampanjsidan helthemma.sbc.se och kommer rullas ut i sociala medier, gå som pre-rolls på YouTube och stöttas med bannerannonsering. Kampanjen aktiveras även i SBCs egna interna och externa kanaler.

Fler nyheter