Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter

Magnet Awards sätter Employer Branding på kartan  

För andra året i rad arrangeras Magnet Awards, en nationell tävling i Employer Branding, och i år är Coreworkers med som arrangör. I Magnet Awards tävlar arbetsgivare från olika branscher med sina satsningar inom extern och intern Employer Branding i åtta olika kategorier. Syftet är att sätta arbetsgivarkommunikation i fokus och hylla årets bästa insatser på området.

”På Magnet Awards ska de smartaste lösningarna för arbetsgivarkommunikation, internt och externt, få det erkännande de förtjänar”, säger Coreworkers byråchef Hanna Hedberg som även sitter med i juryn för priset i social och etisk styrka.

 

”Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med och hylla alla de initiativ som görs för att stärka mångfald, jämställdhet och inkludering. Det här är ett sätt för arbetsgivare att visa sin ståndpunkt och säkerställa att man lever som man lär.”

 

Att vi på Coreworkers är med och arrangerar Magnet Awards beror såklart på att vi vill vara med och skapa en arena där vi lyfter fram värdet av att arbeta med medarbetar- och arbetsgivarkommunikation.

 

”Vi vet att ett starkt Employer Brand som väcker känslor är en riktigt bra investering. Engagerade medarbetare bidrar till framgångsrika resultat ner på sista raden. Insikten är inte ny. Idag pratar de många av Sveriges ledare om att ”människorna är vår största tillgång” och att det är brist på kompetens som ofta hämmar utvecklingen. Men hur går man från ord till handling?”, säger Hanna Hedberg.

 

Som tongivande aktör inom Employer Branding, Talent Sourcing och Employee Engagement är vi på Coreworkers även med och tävlar med egna bidrag i Magnet Awards (och nej – Hanna får inte använda sitt juryinflytande till vår fördel). Förra året tog vi hem brons i två kategorier: årets karriärsajt för Sveriges Radio och årets bästa medarbetarkampanj för IKEA.

 

Med vår kreativitet och strategiska skärpa hoppas vi givetvis att juryn är lika positiva som våra kunder har varit!

 

Fler nyheter