Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter / 2020-12-09

Coreworkers kammar hem topplacering i ”PR-EM”

Tillsammans med Combitech hamnar Coreworkers på shortlist i European Excellence Awards med kampanjen Escape Box Challenge. I det här fallet betyder shortlist topp 5. Fantastiska nyheter, tycker vi!

Tävlingen beskriver sig som Europe’s Leading PR Awards och vi deltog i kategorin Employer Branding & Recruiting.

– Så kul! Ett riktigt erkännande att komma topp 5 i den här tävlingen, det är ju typ EM i kommunikation och PR, säger Fredrik Holmberg, art director hos oss på Coreworkers.

Vad var framgångsfaktorn med kampanjen?

– Idén är egentligen enkel men lite oortodox för att vara employer branding. Vi tänkte utanför boxen och det lönade sig. Tack vare ett gediget insiktsarbete lyckades vi skapa en lösning som verkligen attraherade målgruppen, säger Anna Majdalani copywriter.

– Att HR-avdelningen hos Combitech var dedikerad och gjorde ett fantastiskt jobb, samt att kampanjen skapade ett stort internt engagemang, bidrog såklart också starkt. Employer branding måste börja inifrån, fortsätter Fredrik.

Escape Box Challenge togs fram 2019 och turnérade runt i Sverige fram till i våras. Den ursprungliga utmaningen var att locka medarbetare till Combitech i Göteborg, främst svårflirtade utvecklare.

Hur känns det?

– Det här är fantastiskt roligt för oss, säger Åsa Scherling, kommunikations- och marknadschef på Combitech. Escape Box Challenge blev en succé på grund av alla Combitechare som ställde upp som lagledare under våra eventkvällar i Göteborg, Linköping, Jönköping, Stockholm och Malmö och våra rekryterare som fått det att hända!

Förutom tävlingsvinster, vilket värde har den här kampanjen gett er som arbetsgivare?

– Kampanjen gav oss en arena där vi kunde möta målgruppen på deras villkor samtidigt som vi fick chansen att förmedla vilka möjligheter som finns med Combitech som arbetsgivare. Det ledde både till rekryteringar och till ett utökat kontaktnät för framtiden. Att så många av våra egna medarbetare var engagerade i kampanjen gav också en massa positiv energi internt.

Hur var samarbetet med Coreworkers?

– Vi hade ett jättebra samarbete med Coreworkers som var lyhörda för våra önskemål och kreativa i sina lösningar. Kampanjen blev en fullträff helt enkelt!

 

Fler nyheter