Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Jennie Jensen

Skrivmaskin och bumerang med känsla för talang

Jennie Jensen

Copywriter (freelance)


På Coreworkers sedan: Våren 2022 (och 2016-2018)

Bäst på: Att sammanställa och analysera stora mängder material och göra det komplicerade begripligt och engagerande!

Jennie Jensen

Copywriter (freelance)


På Coreworkers sedan: Våren 2022 (och 2016-2018)

Bäst på: Att sammanställa och analysera stora mängder material och göra det komplicerade begripligt och engagerande!

Jennie jobbar med att ge liv och färg med ord åt våra kunder i rollen som copywriter. Hennes bakgrund som mångårig journalist inom HR (på branschtidningen Personal & Ledarskap) och ledningsfrågor (på Vd-tidningen) och med personalvetarutbildningen i bagaget ger henne den perfekta grunden i att förstå kundernas utmaningar och behov när det kommer till talang. Jennie är dessutom bumerang – efter några år har hon kommit hem igen till Coreworkers som frilans.

Varför jobbar du med employer branding?

Min drivkraft är att bidra till ett bättre arbetsliv. Att hjälpa arbetsgivare att vässa sitt arbetsgivarerbjudande är ett väldigt bra och roligt sätt att göra det på. Copywriterrollen är den perfekta mixen av att få hålla på med skrivandet som hantverk, att få lära känna kunder i olika branscher och skapa ett konkret och värdefullt bidrag.

Du är en så kallad bumerang eftersom du kommit tillbaka till Coreworkers, berätta varför?

Jag lämnade Coreworkers för ett projekt som jag inte kunde motstå trots att jag trivdes väldigt bra. Därför var valet lätt när jag nu fick chans att i rollen som frilans gå in i Coreworkers projekt igen. Kulturen på Coreworkers är varm, bjussig och positiv. Vi jobbar med spännande kunder och projekt där alla i teamet kommer till sin rätt med all kompetens och energi vi kan bidra med. Även om jag är frilans känns det verkligen som att komma hem att vara tillbaka!

Har du något riktigt bra tips till den arbetsgivare som vill levla upp sin employer branding eller sitt arbete inom people-området?

Börja alltid inifrån. Lyssna in och analysera var ni står i dag enligt era befintliga medarbetare och ta reda på vad kandidaterna ni vill nå attraheras av. Matcha insikterna med vartåt ni ska som organisation och jämför er med konkurrenterna. Se till att paketera ert erbjudande på ett oemotståndligt sätt för dem ni vill attrahera och kommunicera paketet i rätt kanaler så att ni når fram! Som av en händelse kan vi på Coreworkers hjälpa er med allt detta! 😉

Fler medarbetare