På Coreworkers sedan: 2015
Bäst på: Att tänka lite för mycket för mitt eget bästa, men det gör att jag (oftast) förankrar mina idéer väldigt väl i huvudkontoret.
På Coreworkers sedan: 2015
Bäst på: Att tänka lite för mycket för mitt eget bästa, men det gör att jag (oftast) förankrar mina idéer väldigt väl i huvudkontoret.
Det går att knyta an till varför jag jobbar med just employer branding, det finns så mycket som ännu inte är gjort inom området, när det kommer till den kreativa biten. Och här kan jag med min erfarenhet från tidigare arbetsliv hitta nya spännande lösningar på våra uppdragsgivares utmaningar.
I dagens medielandskap räcker det inte att bara berätta om sig själv som arbetsgivare, det krävs oftast något extra för att kommunikationen ska tränga igenom bruset. Så klart måste man fånga kärnan från insidan, men sen måste man addera ett extra lager på kommunikationen för att den ska bli intressant för gemene man.
Oftast tycker jag man känner det i magen, känns det dessutom lite, lite fel första gången man hör idén – då kan det bli riktigt bra. Vem som helst kan komma på en genialisk idé, men att exekvera är en annan sak, att genomföra och få den till liv.
Visst kan det låta lite som en klyscha och samtidigt som en motsägelse, men jag får energi av att vara med mina barn. Och de tar tillbaka oerhört mycket av den. Men den naivitet de utstrålar, där inget är omöjligt, är något som vi i vuxenvärlden skulle behöva lära oss mycket mer av. Sen springer jag en del också, men nu blir det inga fler maratonlopp. Max halva.