Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Fredrik Holmberg

Kreativ djuptänkare som slutat springa maraton – men alltid går den extra milen

Fredrik Holmberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2015

Bäst på: Att tänka lite för mycket för mitt eget bästa, men det gör att jag (oftast) förankrar mina idéer väldigt väl i huvudkontoret.

Fredrik Holmberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2015

Bäst på: Att tänka lite för mycket för mitt eget bästa, men det gör att jag (oftast) förankrar mina idéer väldigt väl i huvudkontoret.

Under hela sitt yrkesverksamma liv har Fredrik Holmberg jobbat på olika reklambyråer och frilansat som kreatör i roller som originalare, grafisk formgivare och art director. På Coreworkers får han utlopp för sin kreativitet genom att arbeta med mänskliga värden och bryta ny mark för att förflytta arbetsgivarvarumärken. ”Det finns så mycket inom området employer branding som ännu inte är gjort, det ger mig energi för att tänja på gränserna och hitta nya kreativa lösningar som skapar effekt!”

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Det går att knyta an till varför jag jobbar med just employer branding, det finns så mycket som ännu inte är gjort inom området, när det kommer till den kreativa biten. Och här kan jag med min erfarenhet från tidigare arbetsliv hitta nya spännande lösningar på våra uppdragsgivares utmaningar.

Har du något riktigt bra tips till den arbetsgivare som vill levla upp sin employer branding?

I dagens medielandskap räcker det inte att bara berätta om sig själv som arbetsgivare, det krävs oftast något extra för att kommunikationen ska tränga igenom bruset. Så klart måste man fånga kärnan från insidan, men sen måste man addera ett extra lager på kommunikationen för att den ska bli intressant för gemene man.

Hur vet man att en idé är bra?

Oftast tycker jag man känner det i magen, känns det dessutom lite, lite fel första gången man hör idén – då kan det bli riktigt bra. Vem som helst kan komma på en genialisk idé, men att exekvera är en annan sak, att genomföra och få den till liv.

Hur hämtar du energi?

Visst kan det låta lite som en klyscha och samtidigt som en motsägelse, men jag får energi av att vara med mina barn. Och de tar tillbaka oerhört mycket av den. Men den naivitet de utstrålar, där inget är omöjligt, är något som vi i vuxenvärlden skulle behöva lära oss mycket mer av. Sen springer jag en del också, men nu blir det inga fler maratonlopp. Max halva.

Fler medarbetare