Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Fredrik Holmberg

Art Director som vill lägga logiken på hyllan

Fredrik Holmberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2015

Bäst på: Att minnas onödiga nummer

Fredrik Holmberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2015

Bäst på: Att minnas onödiga nummer

Genom åren har Fredrik jobbat på både stora och små reklambyråer med mängder av varumärken, men att få utgå från mjuka värden på Coreworkers tycker han känns bättre i magen.

Varför jobbar du med Employer Branding?

Ja, men jag tycker det känns bättre i magen än att jobba med traditionell konsumentreklam, kränga sprit och annat onödigt. Och det finns fortfarande väldigt mycket att göra rent kreativt när det handlar om arbetsgivarkommunikation. Den utmaningen gillar jag.

Vad gör du när du inte jobbar?

Jag har allt som oftast lite för många projekt på gång. Genom åren har jag bland annat lanserat den så kallade bebisknappen för gravida i kollektivtrafiken med texten ”bebis på väg – låt oss sitta”, gjort en podd om ett bootcamp jag körde, bloggat om jakten på bästa hamburgaren och så spelar jag i ett källarband. Men nu är mitt största fokus att försöka hinna löpträna, det kan man följa på Instagram, @mot21098meter.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Resultatet kan bli väldigt mycket bättre om man tar fram oväntade lösningar. Det handlar väldigt ofta om att spela an på känslor och då behöver man allt som oftast våga lägga all logik åt sidan.

Vilken är din superkraft?

Jag har något av en autistisk förmåga att komma ihåg siffror. Jag blir rädd för mig själv när jag minns datum och portkoder – som inte nödvändigtvis är de jag borde komma ihåg, tyvärr.

Fler medarbetare