Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Den vackra koden för Evry

Med en hyllning till utvecklarna nådde vi målgruppen


Utmaning

Hur når vi en målgrupp, som inte vill bli nådd? EVRY har, precis som många andra IT-konsulter och techbolag, stora utmaningar att nå utvecklare med sitt erbjudande. Det är en uppvaktad målgrupp som blir överösta med jobbförfrågningar – även när de inte aktivt söker jobb. Många utvecklare väljer därför att ta bort sina LinkedIn-konton. Konsekvensen av att de varit eftertraktade länge gör att de blivit kräsna när det gäller arbetsgivare – och reklamtrötta när det kommer till arbetsgivarkommunikation.

Lösning

För att nå målgruppen, var vi övertygade om att vi behöver förstå dem. Först då kan vi tydligt och relevant spegla erbjudandet på ett sätt som både är attraktivt och skapar rätt förväntningar. Beautiful Code är en 7 minuter lång dokumentärfilm där vi får följa ett team från EVRY när de bygger en digital lösning som räddar barns liv. Filmen blev inte bara en äkta berättelse utan också en hyllning till utvecklaryrket. Det dokumentära formatet gav möjligheten att berätta en fördjupad historia på ett autentiskt sätt.

Resultat

Caset från verkligheten blev en emotionell resa där vi följer medarbetare från EVRY genom motgångar, bakslag och till slut riktig framgång. Mötet med EVRY:s egna medarbetare skapade stark stolthet och genklang internt och blev en självklar historia att dela och sprida vidare. Filmen fick drygt 35 000 visningar och inläggen i EVRY:s sociala kanaler om filmen engagerade mer än genomsnittet.

Filmen har skapat ett otroligt stort engagemang här internt, nu förstår man så mycket bättre allt fantastiskt vi gör för våra kunder

Sigrid Reinst

Head of Brand & CSR

Fler case