Stärk arbetsgivarerbjudandet
Att göra grovjobbet med ert EVP/arbetsgivarerbjudande som definierar vilka ni är och vad ert arbetsgivarerbjudande är, är grunden i att skapa en attraktiv och ärlig bild av arbetsplatsen. Under kristider är det extra viktigt att ha en stark och tydlig identitet och kultur. Det är där du som arbetsgivare måste börja.
Involvera medarbetarna
Att involvera medarbetarna i arbetet med att utvärdera arbetsplatsen sett till arbetsmiljö, kultur, förbättringsområden och utvecklingsmöjligheter – gör att det går att skapa en tydlig och autentisk berättelse om vilka ni är och varför man ska jobba hos er.
Insidan speglas utåt
När kulturen på insidan är enad och berättelsen om er sitter i väggarna stannar inte bara medarbetarna kvar – de blir även goda ambassadörer. När kristiden väl är över har ni enklare att rekrytera och attrahera ännu fler talanger.
Så att investera i identitet och kultur under lågkonjunktur är alltså inte bara en kortsiktig strategi för att överleva, utan en långsiktig investering för att bygga ett starkt företag eller organisation som kan bära er genom utmanande tider och bidra till framgång på lång sikt.
Vill du bolla hur du kan utveckla er employer branding? Kontakta oss.