Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Nyheter / 2018-11-12

Coreworkers utbildar i Employer Branding tillsammans med Di Akademi!

En av de viktigaste faktorerna för att bli framgångsrikt som företag är att ha de bästa talangerna. Att attrahera dem är en sak, att utveckla och engagera dem är en annan. För båda krävs ett starkt arbetsgivarvarumärke som får potentiella medarbetare att tydligt känna vad bolaget står för och vilka möjligheter som finns att utvecklas, och befintliga medarbetare att känna stolthet och engagemang.

Enligt nya siffror från Gallups State of the Global Workforce har företag med mycket engagerade medarbetare 21% högre lönsamhet – men om vi tittar på svenska siffror känner sig bara 14 % engagerade på sin arbetsplats. 75 % är inte engagerade och 11 % är aktivt oengagerade. Här finns med andra ord enorm potential för utveckling.

 

Tillsammans med Dagens Industri håller Coreworkers nu i en heldagsutbildning som ska hjälpa företag att lyckas med sin employer branding och employee engagement genom hela medarbetarresan. Utbildningen hålls i början av 2019 av vår vd Fredrik Stranne som jobbat med employer branding i 20 år, och de senaste 12 åren hjälpt över 100 verksamheter i Sverige med strategisk, taktisk och operativ employer branding.

 

”Målet med den här dagen är att få bolag att ta sitt employer brand och medarbetarengagemang till nästa nivå. Många jobbar redan med de här frågorna men det finns så mycket mer att göra”, säger Fredrik Stranne.

 

Intresserad? Läs mer här och anmäl dig!

 

När? 24 januari 2019

Var? Klarabergsviadukten 90, Stockholm

Vem? Utbildningen riktar sig till verksamhetschefer, HR-chefer, HR-specialister, marknadschefer, marknadsförare, kommunikationschefer och kommunikatörer.

Hur? Genom anmälan direkt hos Di Akademi

Fler nyheter