På Magnet Awards 2025 – tävlingen som hyllar Sveriges bästa arbetsgivarkommunikation – belönades vårt arbete tillsammans med Liseberg, SCA och Trafikförvaltningen. Det blev guld, dubbla brons och en plats bland topp tre i Grand Prix-kategorin.
Guld: Liseberg – Strategi
“Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!”
Hur får man ett jobb att kännas både tryggt och magiskt? Det var utgångspunkten när vi tillsammans med Liseberg tog fram en strategi som fångar det unika i att jobba på en av Sveriges mest älskade arbetsplatser. Ett kommunalt bolag – med struktur, trygghet och kollektivavtal – som samtidigt doftar popcorn, fylls av glädjetjut och har en kollega i kanindräkt.
Resultatet? Ett nytt koncept, en tydlig position – och guld i Magnet Awards 2025.
Brons: SCA – Strategi
“Vi skapar vår framtid idag” – och det börjar internt.
När SCA ville utveckla sitt arbetsgivarvarumärke började vi på insidan. Det fanns redan en stark kultur och ett högre syfte – men bilden av företaget behövde uppdateras. Tillsammans skapade vi en strategi med förankring i verkligheten, rötterna i norr och blicken mot framtiden. Resultatet: ett samtida, relevant och hållbart arbetsgivarerbjudande som använder kraften från medarbetarna – och ett strategibrons i årets Magnet Awards.
Brons: SCA – Fristående video
“Är det sant att…?”
Hur lockar man kandidater till en utbildning som ingen känner till?
Man skickar ut en sällsynt klantig reporter i skogen, förstås.
Vår kampanjfilm för SCAs skogsmaskinförarutbildning kombinerade slapstickhumor med norrländsk fåordighet – och klickade till rejält. Med en CTR på 19,3 % (benchmark: 0,47 %) och mer än dubbelt så många ansökningar som målet blev videon inte bara en succé – utan också belönad med ett Magnet-brons.
Finalist: Trafikförvaltningen – Grand Prix
“Vi är kollektivtrafiken i Stockholm”
Vi är otroligt stolta över att vårt långsiktiga arbete med Trafikförvaltningen var en av tre finalister i den mest prestigefyllda kategorin: Grand Prix. Det här är inte en enskild kampanj – det är en långsiktig resa.
Att gå från osynlig och “tråkig” till stolt och självklar. Från låg kännedom till hög attraktionskraft. Från intern osäkerhet till stolta ambassadörer. En helhetsförflyttning som gjort verklig skillnad – och som fortsätter skapa effekt i varje del av medarbetarresan.