Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Hanna Carlsson

Employer branding-insider och strukturproffs!

Hanna Carlsson

Project Manager People & Culture


På Coreworkers sedan: Oktober 2022

Bäst på: Att skapa ordning och reda och få med alla på tåget

Hanna Carlsson

Project Manager People & Culture


På Coreworkers sedan: Oktober 2022

Bäst på: Att skapa ordning och reda och få med alla på tåget

Hanna är en riktigt insider när det kommer till att jobba med arbetsgivarvarumärke! Hon var nämligen med när Statoil blev Circle K. Hannas huvudområde var att utveckla Circle K:s employer branding-koncept med tillhörande arbetsgivarerbjudande och lansera det globalt, liksom att arbeta med företagets kultur och sitta med i ledningsgruppen. Att ha gjort jobbet på insidan gör hennes till en utmärkt EB-expert!

Varför jobbar du med employer branding?

Det är en så otroligt viktig fråga som gör skillnad på sista raden och för affärsnyttan. Ett employer brand säger allt om det inre livet på ett företag. Att ha rätt människor med sig är avgörande för företagets framgång och överlevnad.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Mina erfarenheter från resan med Circle K:s varumärke och arbetsgivarvarumärke globalt har gett mig god förståelse för vad våra kunder sitter med för utmaningar. Det är spännande att analysera medarbetarresan och hitta det som medarbetare kan vara stolta över, samtidigt som att identifiera det som är attraktivt för framtida talanger. Jag tar också med mig att jag har jobbat i många olika roller inom HR, både som specialist inom rekrytering, men mer strategiskt som HR-direktör i ledningsgruppen och med ett stort kulturtransformationsarbete. Allt detta samlat ger mig en bredd och ett helhetsperspektiv på vad vi på Coreworkers kan hjälpa och stötta våra kunder i.

Hur är det att jobba på Coreworkers?

Vi är en härlig blandning av väldigt kompetenta personer. Varje medarbetare kan sin sak och är också beredd att verkligen bidra med sin kunskap och erfarenhet för att vi ska kunna utveckla vårt erbjudande till våra kunder och ge dem den absolut bästa lösningen för just deras utmaning. Alla kommer från olika branscher och byråer, storbolag och mindre bolag. Vi har en härlig, bjussig stämning där alla kommer till sin rätt. Här finns inga vassa armbågar. Vill du bidra med din kompetens och erfarenhet är Coreworkers verkligen rätt ställe!

Har du något riktigt bra tips till den arbetsgivare som vill levla upp sin employer branding?

Gör en ordentlig genomlysning av hela medarbetarresan och se till att få med dig ledningsgruppen som yttersta sponsor. Att ta sig den tiden till en sådan genomlysning är väl investerad tid. Det är ju en affärskritisk och strategisk fråga att ha rätt medarbetare med sig och krävs för att överleva och vara framgångsrik på lång sikt som bolag.

Fler medarbetare