Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Anna Hanerud

Sociala medier-stjärna och EB-kännare från insidan

Anna Hanerud

Project Manager Communication


På Coreworkers sedan: 14 november 2022

Bäst på: Göra det otydliga tydligt, att greppa projekt helt enkelt

Anna Hanerud

Project Manager Communication


På Coreworkers sedan: 14 november 2022

Bäst på: Göra det otydliga tydligt, att greppa projekt helt enkelt

Anna har god erfarenhet av att bygga varumärke och arbetsgivarvarumärke sedan sin tid på arkitekt- och teknikkonsultbolaget Sweco. Som beställare av varumärkes- och rekryteringskampanjer tillika digital specialist med koll på kommunikation i sociala medier, har Anna fått förståelse för kund- och talangkommunikation - och vikten av att kroka arm mellan kommunikation och HR.

Varför jobbar du med employer branding?

För att jag tror på att människorna är grunden till alla organisationer och deras framgång. Bygger man en bra arbetsplats där människor trivs får man en god grund för att kunna kommunicera externt. Börjar man inifrån ger det ringar på vattnet, glada och nöjda företagsambassadörer är guld värda.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Jag tycker det är så viktigt att börja inifrån. Det gör vi på Coreworkers genom våra fokusgrupper och workshops för att hitta det unika hos varje kund. Det är arbetstagarens arbetsmarknad i många fall och många företag behöver stärka sitt arbetsgivarvarumärke för att kunna behålla och attrahera rätt talang. En bonus är min expertis inom digitala 
kampanjer och hur man får till riktigt vassa målgrupper för att träffa rätt.

Nämn en talang som du får utveckla här på Coreworkers?

Att vara projektledare i ett större perspektiv. Här har jag ett projektteam inhouse och ett team hos kund. När jag var beställare skedde mycket av det kreativa på byrån. Här får jag se vad som händer, backend så att säga. Jag tar min erfarenhet från kundsidan och använder det för att bli en bättre leverantör. Det är också intressant att få hålla i en budget, följa upp och förstå hela resan och den kreativa processen från brief till färdig leverans.

Har du något drömuppdrag inom employer branding?

Jag tycker det är väldigt intressant med energibranschen med tanke på den kris vi har just nu och den omställning som måste till. Det kommer krävas många talanger för att klara av energiomställningen. Talanger som kanske inte bara måste upptäcka nya branscher utan också nya platser att bo och arbeta på i och med lyftet i norr.

Fler medarbetare