Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Patrik Gullbert

Final Arts-expert och life-hacker

Patrik Gullbert

Final Arts & IT


På Coreworkers sedan: Mars 2008

Bäst på: Öga och öra för detaljer

Patrik Gullbert

Final Arts & IT


På Coreworkers sedan: Mars 2008

Bäst på: Öga och öra för detaljer

Patrik anser att allt man skapar behöver vara skalbart och dynamiskt för att det ska gå att bygga på i längden. Under sina tio år på Coreworkers har hans jobb utvecklats från att ta fram attraktiva platsannonser i tryck till att skapa upplevelser och känslor i rörligt media för att attrahera rätt medarbetare och stärka arbetsgivarvarumärken.

Hur kom du in på Employer Branding-spåret och hur har uppdraget förändrats under dina år?

När jag först kom i kontakt med Coreworkers och kände mig lockad av en ny utmaning inom ett nytt spännande kommunikationsområde. Sedan dess har Employer Branding utvecklats från att handla om att utforma attraktiva platsannonser till att skapa upplevelser för medarbetare och talanger. Jag är glad att jag har följt med och påverkat den resan.

Vad gör du en vanlig dag på jobbet?

Olika typer av grafisk produktion digitalt som tryckt. Jag jobbar mycket med video- och ljudredigering för att skapa digitala produktioner som funkar för alla kanaler och som motsvarar våra kunders behov. Jag stöttar också mina kollegor i IT-ärenden, ett roligt uppdrag där jag får rädda många arbetskamrater i nöd.

Har du någon hemlig passion?

Jag älskar DIY-projekt och alla slag av life-hacks. Att hitta nya användningsområden för prylar som annars hade kasserats. Jag blir tokig på hur samhället uppmuntrar till konsumtion som bidrar till slit och släng. Det är ohållbart. Jag gillar att skapa och förnya saker när syfte och behov förändras. Det vi gör och skapar behöver vara hållbart och vi kan alla bidra till ett mer hållbart samhälle.

Fler medarbetare