Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Dennis Cessan

Självlärd Creative Tech som skräddarsytt flugor

Dennis Cessan

Creative Tech


På Coreworkers sedan: 2014

Bäst på: Tänka på vad som kan gå fel

Dennis Cessan

Creative Tech


På Coreworkers sedan: 2014

Bäst på: Tänka på vad som kan gå fel

Dennis sa upp sig från sin förra arbetsplats för att han inte trivdes, och det blev hans drivkraft att bidra till att medarbetare ska trivas med sin arbetsgivare. Såväl före som efter man blivit anställd. Digitala intron och värderings-quiz är några exempel på hur han tar in sin tekniska kunskap i en ganska analog och mjuk värld.

Varför jobbar du med Employer Branding?

Jag ser många möjligheter att hjälpa företag att stärka sitt varumärke med hjälp av digitala lösningar. Till exempel så är digitala introduktioner ett spännande verktyg som kan skapa förutsättningar för en person att trivas från den dagen den blivit anställd.

Hur ser du på gamification i medarbetarkommunikation?

Ja, om det finns ett uttalat mål och syfte. Gamification har varit ett hype-ord. I de digitala introduktioner vi gjort idag har vi inslag av gamification. Det härliga är att du svarar på en fråga och får direkt svar.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Man ska prova saker. Det är min grej. Om något verkar kul så provar man, och om det inte funkar så gör man om tills man hittar rätt.

Vad vet vi inte om Dennis?

Att jag är ganska bra på att sy. Hade ett eget flugföretag med en kompis. Det gick bra fram till dess att butikerna ville ta in dem och vi inte hann sy upp och leverera. Jag har också skrivit en bok, varit ägare till en second hand-butik. Och så designade jag alla möbler själv till min andra lägenhet. Och jag är självlärd i allt jag gör. Har ingen formell utbildning.

Fler medarbetare