Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Annika Sandberg

Copywriter och människokännare

Annika Sandberg

Copywriter


På Coreworkers sedan: 2017

Bäst på: Att skapa bra gruppdynamik

Annika Sandberg

Copywriter


På Coreworkers sedan: 2017

Bäst på: Att skapa bra gruppdynamik

Efter 21 år som kommunikatör på Ikea visste Annika allt om Billy, en hållbar produktionskedja och arbetet bakom stora framgångar. Men det var inte för produkterna hennes hjärta slog, utan för medarbetarna som gör dem möjliga. Med sin förmåga att känna in människor har hon äntligen hittat hem till Coreworkers.

Vad tar du med dig från tidigare jobb till Coreworkers?

Jag jobbade 21 år på Ikea, och hann med så många roliga saker! Jag fick chansen att lära mig mycket om det mesta. På Ikea fick jag ett helhetsperspektiv. Jag har skapat kommunikation direkt till kund, faciliterat teamutveckling och varit global projektledare för Ikea Talent Focus Week – världens största medarbetarkampanj. Jag har också lärt mig vikten av att kommunicera, oavsett om det är mot kund, leverantör eller medarbetare.

Hur kom du in på Employer Branding?

Jag har alltid trott och stått upp för medarbetarna. Det är ju de som driver saker! På Ikea började jag också förstå och intressera mig för hur människor reagerar på förändring och kommunikation. Men inte minst hur vi människor fungerar i grupp.

Vilken är din superkraft?

Min dotter Tilda brukar säga att jag är så bra på att förstå vad alla behöver. Jag tror att jag har en förmåga att få människor att må bra. Jag känner ofta in stämningar och tycker om att skapa trygghet och balans i grupper.

Hur är det att jobba på Banérgatan?

Det är mina kompisar jag har här, inte mina kollegor. Det känns inte ens som att jag går till jobbet på morgnarna utan som att jag går till mitt andra hem!

Fler medarbetare