På Coreworkers sedan: 2020
Bäst på: Storytelling som väcker känslor
På Coreworkers sedan: 2020
Bäst på: Storytelling som väcker känslor
Här har jag snabbt blivit en i gänget. Jag blir medbjuden på allting – Coreworkers gör ingen skillnad på om du är frilans eller anställd. Vi har en bjussig kultur.
Att ha jobbat i stora globala organisationer och fått förståelse för beställarsidan är definitivt en fördel. Jag har också stor erfarenhet av att bygga upplevelser, oavsett om det handlar om att ta ut strategier och förändringar i en organisation eller att hålla stora chefsmöten. Jag tycker om att använda både digitala och fysiska kanaler, eller allra helst en mix av dem.
Att det handlar om människors drivkrafter – medarbetarna är varumärkesbärarna. Jag vill få fram deras berättelser genom att väcka känslor – det måste alltid finnas ett hjärta och en puls i det vi kommunicerar. Och en tydlig strategisk riktning såklart.
Dels är det storytelling; att skapa tydliga budskap som väcker känslor och når rakt in i människor. Sedan är jag bra på att skriva på engelska. Jag försöker jobba med globala kunder och uppdrag på engelska för att hålla språket levande.
Innan jag började plugga kommunikation jobbade jag på ett arkitektkontor med att ta fram ritningar i CAD och 3D. Jag brukar skryta lite om att jag ritade Ekologihuset som är en del av Lunds universitet. Sedan är musik en stor del av mitt liv. Jag har spelat piano sedan jag var 6 år och spelat i band, min man är utbildad musiker och mina barn går i musikklass. Hela vårt hem är fullt av instrument!