Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Anna Majdalani

Copywriter som hämtar idéer från konst och kampsport

Anna Majdalani

Copywriter


På Coreworkers sedan: Februari 2017

Bäst på: Att förmedla människors berättelser

Anna Majdalani

Copywriter


På Coreworkers sedan: Februari 2017

Bäst på: Att förmedla människors berättelser

Konsten med riktigt bra employer branding är att kunna skapa berättelser som är ärliga och intressanta, och som medarbetarna kan vara stolta över. Och det är Anna, filmvetare och pedagog, bra på.

Hur upptäckte du att du ville jobba inom Employer Branding?

Mina 15 år inom internkommunikation och lärande har fått mig att inse hur otroligt spännande det är med företag och företagskulturer. Och människorna i företagen förtjänas att lyftas – för utan dem så finns ju inga företag.

Något du tar med dig tidigare jobb?

Jag har under flera år slipat förmågan att berätta komplexa och omfattande saker på ett enkelt och tilltalande sätt, i ord, ljud och bild.

Hur gör du för att undvika klyschor i de budskap du tar fram?

Om man genuint förstår ett ämne eller en person, och samtidigt har ett tydligt uppdrag, så tror jag risken för klyschor är minimal.

Någon dold talang som du har användning för när du författar och berättar?

Jag har en till synes onyttig examen i italienska och filmvetenskap, men som jag alltid kan hämta mycket inspiration från. Detsamma gäller för kampsportsträningen, som precis som employer branding handlar om att samarbeta, jobba långsiktigt och ha roligt på vägen.

Fler medarbetare