Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Angela Rosenberg

Art Director och modestylist

Angela Rosenberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2018

Bäst på: Att facilitera

Angela Rosenberg

Art Director


På Coreworkers sedan: 2018

Bäst på: Att facilitera

För Angela är det viktigt att det hon gör, gör skillnad och påverkar människor på ett positivt sätt. Hennes kärlek till tecknandet tog henne först till tillskärarakademin i Köpenhamn och så småningom till reklamvärlden. Idag applicerar hon allt hon lärt på Employer Branding-kommunikation.

Varför jobbar du med Employer Branding?

För att jag vill jobba med kommunikation som påverkar hur människor mår och känner. Jag vill förändra och göra nytta. Vill också jobba för människor, med människor.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Att det är viktigt att ge utrymme för den kreativa kommunikationen och för nytänk. För mig innebär kreativ kommunikation att man jobbar för att inspirera och för att våga framföra helt nya idéer inom sitt område. Jag tror mycket på den här branschen. Innan jobbade jag mot konsumenter, men nu jobbar jag med och som två helt olika målgrupper ser jag ändå likheter att ta tillvara på i den kreativa processen. Oftast handlar det om att vara innovativ och sticka ut med hjälp av insikter, för det är det enda sättet att vara unik som företag. Det i sin tur lockar nya medarbetare samtidigt som det skapar stolthet hos nuvarande.

Hur är det att jobba på Banérgatan?

Otroligt trivsamt! Fullt av fina och empatiska kollegor. Den känslan var ovanlig att hitta på tidigare arbetsplatser. Passar mig och min livsstil, samt vad jag prioriterar i mitt liv just nu.

Vad kan du göra förutom att skapa layouter?

Jag vet hur man konstruerar mönster, hur man syr en balklänning och så har jag varit stylist på stora modeshower i Köpenhamn. Älskar att teckna när jag har tid, och utan mitt tecknande hade jag aldrig kommit in i mode- och reklamvärlden. Oavsett vilket kreativt ämne jag jobbar med, så är koncepttänket den röda tråden. Att designa med syfte säkrar inte bara kvalitén utan gör den också hållbar.

Fler medarbetare