Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Aida Amoli

Alltid nyfiken – med drivkraften att utmana och testa nya saker

Aida Amoli

Digital & Social Media Manager


På Coreworkers sedan: 2018

Bäst på: Övertyga andra människor

Aida Amoli

Digital & Social Media Manager


På Coreworkers sedan: 2018

Bäst på: Övertyga andra människor

Med en konstant nyfikenhet på livet, på människor och med en stark längtan efter att trampa nya stigar, kom Aida som en frisk fläkt till Coreworkers. Här ger hon 100% av sig själv. Utan att tveka.

Varför jobbar du med Employer Branding?

För att jag tycker om människor och är övertygad om att människor som trivs på jobbet också skapar bättre arbetsplatser och ett roligare samhälle. Min relation till Employer Branding var i princip obefintlig när jag började på Coreworkers, men jag har med tiden börjat tycka att det är extra roligt. Jag lockades hit av tanken att man kan kombinera kommunikation och förändring i människors vardag.

Vad tar du med dig från ditt tidigare arbetsliv till Coreworkers?

Mitt intresse och min kunskap kring representation och mångfald. Att man måste våga testa nya saker! Vara modig! Och göra det oväntade! Och så en gedigen erfarenhet av att jobba med produktion och rörligt material.

Vad borde vi veta om dig?

Jag drivs av utmaningar! Vill gärna testa nya saker och älskar att diskutera det mesta med de allra flesta. Jag läser 600 (!) ord i minuten och sitter på en massa kunskap om svensk hiphop. Dessutom är jag just nu mentor åt Eva Nordmark som är ordförande för TCO. Mentorsprogrammet är ett initiativ av Fryshuset och har som syfte att under ett helt år lyfta frågor om mångfald och kompetens och hur man kan bredda perspektiven utifrån ett streetsmart synsätt.

Hur använder du sociala medier på fritiden?

Det är en del av min infrastruktur eftersom jag har en digital uppväxt. Men privat så lägger jag mest upp bilder på mitt barn – vilket kanske är den största missen man kan göra på sociala medier egentligen. Men vad gör det om hundra år?

Fler medarbetare