Coreworkers dubbelt prisade i Magnet Awards

Skrivet den 8 december, 2017 i kategori Coreworkers av Anna Majdalani

Tillsammans med Ikea och Sveriges Radio kammade vi hem dubbla brons, när Magnet Awards för första gången gick av stapeln. Den nya tävlingsarenan vill lyfta fram de bästa kommunikationslösningarna som görs för att attrahera och engagera rätt medarbetare. Tävlingen ska inspirera och få fler arbetsgivare att höja den kreativa nivån. Ambitionen är att bli ett svenskt mästerskap i Employer Branding.

– Det är fantastiskt kul att vi fått en svensk tävling som premierar kommunikation som skapat effekt inom vårt område. Och det är än mer fantastiskt att vi på Coreworkers är med och fajtas i toppen, säger vår art director och tävlingsansvarig Fredrik Holmberg.

Ann Holmgren, ansvarig för Employer Branding på Sveriges Radio, var med på galan och tog emot utmärkelsen för deras nya digitala introduktion.

– Tillsammans med Coreworkers har Sveriges Radio gjort en jättefin introutbildning, som verkligen är uppskattad internt. Kul att den även uppmärksammas externt och jag är jätteglad att samarbeta med det professionella teamet på Coreworkers.

Sveriges Radio belönades med brons i kategorin Årets karriärsajt. Ikeas kommunikationssatsning kring IKEA Talent Focus Week fick brons i kategorin Årets kampanj för medarbetare. Bidragen har bedömts utifrån kreativ höjd och strategi, och stor vikt har lagts på effekt. I juryn satt representanter från såväl HR- som kommunikationsavdelningar.

Alla nomineringar och vinnare finns på Magnet Awards hemsida.