Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Stena Recycling

Genom personliga Instagram-stories stärker Stena Recycling sitt arbetsgivarvarumärke


Utmaning

Stena Recycling har arbetat strategiskt i ett flertal år för att stärka arbetsgivarvarumärket. Med allt från interna satsningar till karriärsida och Instagramkanal speglar de sin arbetsplats och hyllar sina medarbetares insatser. Under det här arbetet har Stena Recycling insett att de behövde något ytterligare utöver de insatser de gjort hittills: något som både gör att kandidater får en ännu djupare förståelse för arbetsplatsen och som än mer bygger stoltheten och engagemanget hos medarbetarna.

Lösning

Att Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsföretag är mycket tack vare deras 1 600 medarbetare. Från närmare 90 anläggningar i Sverige jobbar de dedikerat för att lösa kundernas utmaningar. Vi insåg att medarbetarnas berättelser kunde lyftas på ett mer personligt sätt, utifrån deras egna perspektiv. Med Instagram som utgångspunkt, tog vi fenomenet ”influencers” till arbetsplatsen och skapade ”workfluencers”. Istället för att enbart intervjua medarbetarna för att lyfta deras perspektiv, låter nu Stena Recycling utvalda ambassadörer ha sin egen Instagramstory på deras Instagramkanal @lifeatstenarecycling. Genom medarbetarnas egna historier och perspektiv har Stena Recycling fått ett levande Instagramkonto som speglar arbetsplatsen med både personlighet och lekfullhet.

Resultat

Sedan Stena Recyclings Instagramkanal drog igång i april 2019 och har den nu över 1000 följare. Bolagets workfluencers tycker att det är inspirerande och kul att få vara med och berättar att de ofta får positiva kommentarer från följarna. Stena Recycling ser att story-formatet är ett lyckat sätt att lyfta fram medarbetarnas personliga berättelser. Därför kommer initiativet att fortsätta och till årsskiftet lämnar nuvarande deltagare över stafettpinnen till ett nytt gäng workfluencers.

Fler case