Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Stångåstaden

Stångåstadens medarbetarupplevelse ger affärseffekt

Utmaning

Stångåstadens vision att vara ”Ett steg före” återspeglades inte i bostadsbolagets image som arbetsgivare. Många kände till att Stångåstaden var en bra arbetsgivare när det kom till arbetskollegor och balans i livet, men få kände till de värden som man förväntades leva upp till för att successivt kunna arbeta mot visionen.

Lösning

Vi såg att Stångåstaden behövde ett arbetsgivarkoncept som gick i linje med sina högt ställda ambitioner som företag. Med konceptet och strategin ”Vi vågar visa vägen” – ville vi stärka de egna medarbetarna på resan framåt, på samma gång som det var ett bra sätt att nå ut till rätt potentiella medarbetare med samma höga ambition. Konceptet bygger på att använda de egna medarbetarna och internt har det implementerats exempelvis genom att lyfta fram hur olika medarbetares insatser banar väg i arbetet mot visionen samt interna kreativitetslabb.

Resultat

Stångåstaden rankas idag som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och har stigit till topp 20-listan för mellanstora företag i Europa (enligt Great Place to Work). Hela 96 procent av medarbetarna anser att arbetsplatsen är mycket bra och 95 procent rekommenderar sin arbetsgivare. Även kundnöjdheten har ökat från redan höga siffror och är nu all time high.

Coreworkers satte sig snabbt in i våra behov och fick till ett gott samarbete på kort tid. De har en stor förmåga att förstå organisationen och koppla arbetet med arbetsgivarkommunikationen till den övergripande affären, vilket är otroligt värdefullt för att lyckas i arbetet.

Marie Aktö

Marknadschef, Länsförsäkringar Östgöta (tidigare marknadschef på Stångåstaden)

Fler case