Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Lantmännen

Från det lilla till det stora perspektivet i Lantmännens Employer Branding-film

Utmaning

Lantmännen är en bred, komplex och global verksamhet – från jord till bord. För att ge medarbetare och kandidater en tydlig bild av vad de är eller blir en del av, behövdes en tydlig och stark arbetsgivarkommunikation. Vi tog fram medarbetarlöftet ”We reimagine the world of grain” – ett flexibelt koncept som fångar upp alla perspektiv. Nästa steg blev att införliva, lansera och implementa löftet genom verksamhetens alla komplexa delar.

Lösning

Istället för att gå för djupt in i komplexiteten, ville vi på ett lustfyllt sätt spegla Lantmännens uppdrag, den värld de verkar i och vilka typer av medarbetare de behöver för att fortsätta vara framgångsrika. Vi såg att en film både gav HR ett verktyg att berätta om Lantmännen – och medarbetare och kandidater ett snabbt och bestående intryck av vad ”We reimagine the world of grain” innebär. I filmen får vi följa med från det lilla perspektivet till det stora – via arvet, den breda kunskapen inom företaget, den dagliga verksamheten och vägen framåt.

Resultat

Filmen blev väldigt väl mottagen och rullar dagligen i entrén på Lantmännens huvudkontor i Stockholm. Den visas även regelbundet på deras karriärsidasida, på LinkedIn och delas av medarbetare i deras egna kanaler. Filmen har idag fått 34000 visningar på Facebook och 1500 visningar på YouTube.

Fler case