Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

King

Lekfull design och tonalitet håller ihop Kings arbetsgivarvarumärke

Utmaning

Med Candy Crush Saga och Pet Rescue Saga gick King snabbt från att vara en liten svensk spelutvecklare till en internationell arbetsgivare. Flera spelbolag införlivades i verksamheten och studios öppnades över hela världen. I den snabba utvecklingstakten fick HR svårt att hålla ihop såväl arbetsgivarkommunikationen som Kings unika kultur.

Lösning

Vi såg värdet i att konsekvent använda den interna Employer Brandingen som verktyg att nå ut och skapa engagemang. Hastigheten i Kings utveckling ställde samtidigt krav på att den kommunikationen skulle vara snabb och enkel och ta fram. Med målsättningen att säkerställa samtliga kontaktytor med såväl befintliga som potentiella medarbetare – applicerades ett lekfullt koncept på allt från onboarding till karriärutveckling.

Resultat

Under vårt mer än fyra år långa samarbete har vi på ett strukturerat sätt skapat effektiva och attraktiva paketeringar – och gjort kommunikation av information. Nu finns en tydlig linje i all kommunikation från HR, genom hela medarbetarupplevelsen, från attrahera till behålla. HR har stärkt sin position, blivit tydligare internt och får lättare ut sina budskap på ett engagerande sätt. King har flera år i rad rankats som den bästa arbetsgivaren i Sverige.

Det Coreworkers gjort för King har varit ovärderligt! Att de både har en förståelse för HR och är specialister på kommunikation har varit ett stöd för oss internt – och avgörande i skapandet av effektiv och attraktiv Employer Branding.

Robert Käck

Global Talent and Culture Director, iZettle (tidigare Director of Engagement & Employer Brand på King)

Fler case