Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Cramo

Arbetsgivarlöftet levandegör Cramos karriärsida

Utmaning

Medarbetarna på Cramo upplevde att den allmänna synen på deras arbetsgivare inte stämde överens med hur det faktiskt är att jobba där. De ville gå ifrån att ses som ett industriellt företag till att ha en modernare image. Med verksamhet i 14 länder och med över 2500 anställda är medarbetarna på Cramo i allra högsta grad en del av den spännande samhällsutvecklingen vi ser idag, där delningsekonomin och hållbarhet står i fokus. Vi tog fram arbetsgivarlöftet ”We are shapers” och landade rätt – vi stärkte den interna stoltheten och väckte stort engagemang. Var det möjligt att skapa intresse genom Cramos insida till potentiella medarbetare på utsidan?

Lösning

Vi började med att skapa en plattform för att synliggöra Cramos arbetsgivarvarumärke – och för att visa den interna stoltheten – på en ny global karriärsida. Under parollen ”We are shapers” inspirerar vi besökaren på olika sätt. Ta del av Cramos resa i filmen ”We are Shapers”, ta värderingstestet ”What kind of Shaper are you?” eller läs medarbetarnas egna berättelser från insidan av Cramos verksamhet. I en serie Instagram-filmer visar vi även upp stolta medarbetare för att skapa intresse och leda besökare till sidan.

Resultat

Cramo har nu en karriärsida som inte bara är modern, utan som också tydliggör vad man blir en del av, vad de erbjuder sina potentiella medarbetare och vad som krävs för att vara med på den spännande förändringsresa som de har startat. Under lanseringsperioden låg karriärsidan i topp i Cramos besöksstatistik och trafiken till sidan för att söka lediga jobb ökade markant. Vi har tagit ett första steg i att sätta Cramo på kartan som en attraktiv arbetsgivare.

Fler case