Kakor

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer här.

Jag godkänner inte kakor

Annons

Hyllningen till medarbetarna på alla hjärtans dag


Utmaning

Som en del i ett internt stolthetsprojekt ville Akademiska sjukhuset berätta om det fantastiska jobb deras medarbetare gör, både för att skapa förståelse hos gemene man om den tunga situation de befinner sig i och samtidigt bygga just intern stolthet.

Lösning

Vi valde att hylla medarbetarna och deras insatser i en annons på Alla hjärtans dag. Eftersom de jobbar så hårt för allas hjärtan, alla dagar på året, förtjänar de all kärlek de kan få den dagen. Och alla andra dagar också förstås.
Annonsen gick i Uppsala Nya Tidning och digitalt.

Resultat

Digital räckvidd: 37 912.
En tredjedel av alla boende i Uppsala nåddes av den köpta digitala kampanjen. Majoriteten av dessa med en förknippning till vården. CTR 2,6%.

Fler case