Relacoms varumärke lanseras genom medarbetarna

Skrivet den 25 maj, 2012 i kategori Coreworkers, Employer Branding, Nya samarbeten, Nyheter av Elin Arnell

Coreworkers har under våren hjälpt Relacom att lansera sin nya varumärkesplattform internt bland medarbetarna.

– Ett starkt och trovärdigt varumärke ut mot kund förutsätter att medarbetarna har en förståelse för varumärket, kundlöftena och hur han/hon kan agera i arbetet för att leva upp till det här, säger Lotta Lindgren, kommunikationsdirektör och Thord Hansson – Rivedal, HR-direktör på Relacom.

Coreworkers har hjälpt Relacom att koppla ihop kundlöftena med Relacoms värdeord och genom det lyft fram konkreta beteenden som stärker varumärket.

– Det handlar om att ha en tydlig gemensam färdväg för att kunna leva upp till företagets affärsmål och ha nöjda kunder. Konkurrensen är hård där ute och det gäller att ligga steget före, fortsätter Lotta och Thord.

Som ett led i lanseringen har medarbetarna på Relacom själva fått lyfta fram exempel på hur han/hon har agerat efter värdeorden och skapat nöjda kunder. Sju av bidragen visas genom bild och text på affischer och pryder nu  kontoren runt om i landet.

– Det här är ett sätt att påminna oss i vardagen om hur vi kan leva våra kundlöften varje dag. Inte minst skapar det ambassadörskap internt eftersom det är våra medarbetare själva som står som avsändare för vårt varumärke, avslutar Lotta och Thord.