King – Diversity & Inclusion-kampanj

Medarbetarnas personliga berättelser stöttar unga HBTQ-personer

Utmaning: Mångfald och inkludering har alltsedan King startade varit ett prioriterat område. Att spegla samhället i sin personalsammansättning ser man som en självklarhet. Företaget ligger långt framme och gör många aktiviteter för att flytta fram sina positioner men inser också att det finns mycket kvar att förbättra.

Lösning: King ville stötta den internationella ”It Gets Better”-kampanjen till stöd för unga HBTQ-personer men även tydligt visa att King är en arbetsplats där alla är välkomna. Man kontaktade oss på Coreworkers för att producera ett par filmer som visar upp detta.

Process: Vi lät 14 personer från Kings interna HBTQ-nätverk berätta sina historier om hur det var att växa upp och känna sig annorlunda, att ofta ha det tufft, att sen utvecklas och, så småningom ”komma ut” och hitta sin plats i samhället och i yrkeslivet.

Resultat: Resultatet blev några väldigt personliga och känslomässiga filmer som dels har skapat en oerhörd stolthet internt – att King står upp för inkludering och allas lika rättigheter. Men även externt har filmerna fått väldigt stor uppmärksamhet och spridning.

http://coreworkers.se/coreworkers-nominerade-i-storbritanniens-storsta-employer-branding-tavling/