Axfood – Employer Branding-koncept

Med passion för mat och människor har Axfood klätt om huvudkontoret

”Med passion för mat och människor”. Så löd den koncepttagline vi tog fram efter att ha fått i uppdrag att samla Axfoods arbetsgivarerbjudande under ett paraply. Runt uttrycket ”Med passion för mat och människor” byggde vi plattformen för det textmässiga och visuella. Formmässigt lät vi oss inspireras av Axfood-varumärket Garants förpackningsdesign.

Terese Norén, Employer Branding-ansvarig på Axfood, säger:

– Vi tycker att både budskapen och layouten fångar Axfood och vad vi står för. Det är också kul att vi har tagit fram ett material som sticker ut och är något helt nytt.

I dag genomsyras bland annat Axfoods huvudkontor samt Facebook- och LinkedIn-sidor av konceptet.

– Responsen har hittills varit mycket positiv och vi är helt enkelt mycket stolta, säger Therese Norén.

För Axfood har vi bland annat tagit fram:

  • Övergripande och ett antal tjänstespecifika EVP:n – arbetsgivarerbjudanden
  • Employer Branding-koncept
  • Material för Axfoodakademien – ex. utbildningskataloger, logotyp, broschyrer och affischer
  • Platsannonskoncept och imageannonser