Platsannonseringen ökar 18 %

Skrivet den 12 november, 2009 i kategori Coreworkers, Employer Branding, Media, Nyheter av Coreworkers

I Dagens Media kan vi idag läsa att platsannonseringen fortsatt rasar, drygt 40 % enligt siffror från Tidningsutgivarna.

Coreworkers ser en helt annan trend. Fram till sista oktober har vi ökat våra medieinköp för platsannonsering med 18 % jämfört med samma period förra året.

Vi ser också ett tydligt trendbrott i antalet platsannonser vi skrivit för våra kunder. Det pågår mycket aktivitet just nu och många förberedelser kring att stärka sitt arbetsgivarvarumärke och stå starka inför det kommande året. Allt från vilka budskap som skall kommuniceras till hur platsannonserna skall se ut.

Förutom ökat medieinköp kan jag se att vi ökar även på alla andra produkter, vilket jag tror dels beror på vår specialisering, en reklam- och mediabyrå fokuserad på just Employer Branding och platsannonsering, dels på att det faktiskt är en ökad aktivitet på marknaden – en aktivitet som kanske inte alltid syns. Kunderna rustar helt enkelt för att stå starka då konjunkturen vänt på riktigt.

Mariana Härenby Grip, Mediechef