Nyheter

Läs mer
Vi på Coreworkers är glada och stolta över samarbetet med Stångåstaden som vässat sitt arbetsgivarvarumärke genom ett strategiskt, tydligt och mätbart arbete över funktionsgränserna. Stångåstaden är förebilder i att koppla ihop sin vision och övergripande mål med sin people business. Vi som jobbar tillsammans i projektet: Arbetsgrupp: Fredrik Holmberg (art director), Marie Solberg (copywriter), Elin Arnell (projektledare), Jimmy Bergqvist (designer), Patrik Gullbert (original), Dennis Cessan (creative tech/webbutveckling), Satu Knape (foto). Fredrik Werstroth, digital specialist.
24
Nov

Så ger Stångåstadens employer branding affärseffekt

I veckan bjöd vi på Coreworkers in till vår återkommande frukostklubb. Den här gången var det fastighetsbolaget Stångåstaden från Linköping som berättade om hur de skapar…

Fortsätt läsa →

Läs mer
king-it-gets-better-campaign
21
Nov

Vi är nominerade i Storbritanniens största Employer Branding-tävling

RAD Awards är sedan 27 år den mest prestigefulla tävlingen där olika typer av arbetsgivarkommunikation premieras. Coreworkers är i år nominerade för en film i klassen…

Fortsätt läsa →

Läs mer
soi2016_bloggbild
11
Nov

Vi delar med oss allt mer

I veckan släpptes rapporten "Svenskarna och internet 2016" från Internetstiftelsen i Sverige. En årlig rapport fullmatad med fakta och statistik över hur vi använder internet. För oss…

Fortsätt läsa →

Läs mer
photo-1421882402971-b18cd1741ac6
09
Nov

Frukostklubb 23 november – Leverera på vision och affärsmål genom ett framgångsrikt arbete med Employer Branding och Employee Engagement

HR-funktionen, tillsammans med marknad och kommunikation, blir allt mer avgörande för att skapa en framgångsrik affär. När medarbetarna är den främsta tillgången och det viktigaste konkurrensmedlet…

Fortsätt läsa →

Läs mer
affisch-rotl-as-web
20
Okt

Så blir ni hetaste talangmagneten i Almedalen 2017

Under 10 år har PR-byrån Westander prisat de initiativ som nått ut bäst med sitt budskap under Almedalsveckan. Inte en enda gång har ett företag vunnit…

Fortsätt läsa →

Läs mer
employer-branding-fungerar-nar-den-grundas-i-verksamheten_hemsida
06
Okt

Replik: Employer Branding fungerar när den grundas i verksamheten

Per Grankvist skriver i Resumé (22 september 2016) att Employer Branding sällan fungerar. Vi på Coreworkers har hjälpt företag i ett decennium med att förpacka medarbetares…

Fortsätt läsa →

Läs mer
Vi på Coreworkers firade våra första tio år med ett riktigt kul kalas, tack alla som gjort vår resa möjlig!

Foto: Johan Ström
12
Sep

Coreworkers 10 år – tack alla som är och varit med på resan!

I år fyller Coreworkers 10 år. Det har varit en härlig resa, från att vi var ett litet konsultföretag med några få entusiaster till att idag…

Fortsätt läsa →

Läs mer
Nox Consulting
29
Aug

Frilansarna – företagets bästa ambassadörer?

Prestation, engagemang och lojalitet är sådant som alla arbetsgivare vill ha. Men tillsvidareanställning är inte nyckeln. Snarare kan både arbetstagare och arbetsgivare vinna på ett frilansavtal.…

Fortsätt läsa →

Läs mer
gulsoffa
04
Jul

En soffa, en köttbullemaskin, ett familjehem och flera lunchdejter

– Medarbetarfilmer för Linköpings kommun Av alla de spännande arbeten vi gjort under våren, är ett av dem ett stort projekt för Linköpings kommun. Ett projekt…

Fortsätt läsa →