Nyheter

22
Apr

Platsannonsen kan även stärka ert Corporate Brand

Titta på platsannonsen här intill. Som du ser vill den kittla dig med de värden som ligger i att ”bli chef för en chokladfabrik”. Denna underhållande…

Fortsätt läsa →

15
Apr

Smarta arbetsgivare tänker på ”heliga” tre-enigheten.

Skillnaden mellan en effektiv platsannons och motsatsen är ofta svindlande. När allt stämmer lockar du rätt sökanden, kan stärka ditt Employer Brand (varumärke som arbetsgivare) och…

Fortsätt läsa →

10
Apr

Tanken väck när intresse ska väckas!

Denna gång siktar jag in mig på några platsannonser som inte anstränger sig nämnvärt – för att väcka intresset hos talangerna man vill attrahera. Det jag…

Fortsätt läsa →

02
Apr

”Skomakarens barn” gör sig påminda

Med den slitna men högaktuella metaforen om ”skomakarens barn” vill jag fästa din uppmärksamhet på dessa platsannonser. De har som syfte att attrahera människor med rätt HR-kompetens…

Fortsätt läsa →

18
Sep

SVT ville ge arbetsgivarbilden ny skärpa

SVT ville få alla nyanställda att förstå och leva företagets värderingar och skapa en samstämmig bild av Public Service-företaget som arbetsplats. Därför lät man Coreworkers hitta…

Fortsätt läsa →

06
Jun

Så hittar företagen talangerna

Folksam är ett av många företag som jobbar med den nya trenden employer branding, marknadsföring av arbetsgivare. Fredrik Stranne, vd för employer branding-byrån Coreworkers i Stockholm…

Fortsätt läsa →

06
Jun

Coreworkers: I år omsätter vi 10 miljoner

Mediebyrån Coreworkers, som är specialiserade på employer branding, värvar Mediaegde CIAs Mariana Härenby Grip som mediechef. Målet i år är att omsätta minst 10 miljoner kronor.…

Fortsätt läsa →