Medarbetarupplevelsen stod i fokus på Coreworkers frukostklubb

Skrivet den 8 mars, 2017 i kategori Coreworkers av Coreworkers

Imorse var gatorna fyllda med snö – och våra lokaler på Banérgatan med över 50 engagerade gäster. På morgonens frukostklubb bjöd Thomas Nyberg, vice vd på Insight Lab, och vår alldeles egna Fredrik Stranne, på inspiration och erfarenheter kring ämnet medarbetarupplevelser.

Varför ska företag och organisationer satsa på just medarbetarupplevelser? Framförallt för att deras upplevelser är minst lika viktiga som kundernas. De är företagens och organisationernas ansikten och röster utåt. Det vill säga en förutsättning för att hela affären eller verksamheten ska fungera på både kort och lång sikt.

Några av de rådande trenderna kan sammanfattas som att vi ska se våra medarbetare som just kunder, skapa målgruppsanpassad kommunikation, tänka på hur erbjudandet förpackas, så kallad ”design thinking”, skapa upplevelser folk snackar om, jobba med automatiserad feedback och framförallt beröra med alla sinnen och berätta historier som skapar större mening.

Receptet för framgång är egentligen inte svårare än att behandla kunder och medarbetare lika professionellt. Och att hitta ett tema att bygga upplevelsen runt – som är unikt för just er.

Tack Thomas och Fredrik för morgonens inspiration!