Fonus gör TV-kampanj med egna medarbetare

Skrivet den 30 januari, 2012 i kategori Coreworkers, Employer Branding, Kampanj, Media, Nyheter av Claes Chatillon-Winbergh

I början av januari avslutade Coreworkers arbetet med att att färdigställa sex nya reklamfilmer för Fonus. Syftet med kampanjen är att stärka Fonus varumärke, skapa nyfikenhet och att höja preferensen för Fonus vid val av begravningsbyrå.

Kampanjen bygger på några av de egna medarbetarnas berättelser om varför de valt att börja arbeta på Fonus.

– För oss är våra egna medarbetare nyckeln till att skapa förtroende för oss som företag. Därför var det naturligt att bygga TV-kampanjen på äkta historier från medarbetarna, säger Peter Göransson marknadschef på Fonus. Självklart är det här också ett viktigt sätt för oss att visa upp oss som arbetsgivare och att få rätt människor att söka sig till oss. Kampanjen kommer gå i TV4 riks samt TV7 under vecka 5-7.