Vi är nominerade i Storbritanniens största Employer Branding-tävling

Skrivet den 21 november, 2016 i kategori Coreworkers, Nyheter av Coreworkers

RAD Awards är sedan 27 år den mest prestigefulla tävlingen där olika typer av arbetsgivarkommunikation premieras. Coreworkers är i år nominerade för en film i klassen ”Diversity and Inclusion Initiative”. Filmen har två syften, dels att stötta den internationella It Gets Better-kampanjen till stöd för unga inom HBTQ och dels att tydligt visa att King är en arbetsplats där alla är välkomna.

– Bara att vara nominerad är fantastiskt med tanke på hur många bidrag som varje år skickas in. Diversity and Inclusion har alltid varit ett nyckelområde för oss. Därför känns det extra kul att det uppmärksammas så här, säger Robert Käck, Director of Engagement & Employer Brand på King.

– Vi på Coreworkers är otroligt stolta att ha fått vara med och producera de här filmerna. Men dem jag verkligen vill lyfta, och som gjorde detta möjligt,  är alla som varit med och berättat sina väldigt personliga och ofta utlämnande livshistorier, säger Claes Chatillon-Winbergh, Head of Employer Branding och Senior Advisor på Coreworkers.
Prisutdelningen sker den 26 januari 2017 i London.

Läs mer om och stötta It gets Better Project: itgetsbetter.org
Mer om Rad Awards: radawards.com