ABB valde Coreworkers

Skrivet den 5 november, 2009 i kategori Coreworkers, Employer Branding, Media av Coreworkers

För en tid sedan tecknade ABB ramavtal med Coreworkers för allt kring platsannonsering. De är en av de kunder som rullar på extra mycket just nu, framförallt inom sitt elkraftssegment där behovet av rekrytering är stort. Som ett led i detta har de också gått ut med en traineerekrytering som just nu går i media.

– För mig är det extra roligt att ABB tecknat avtal med oss eftersom jag arbetat ihop med dem tidigare och vi nu får fortsätta jobba tillsammans. Och ju längre man samarbetar med ABB desto mer förstår man vilket oerhört intressant företag det är – dessutom med fokus på miljövänlig energi.

Vi får höra många fantastiska historier som borde lyftas fram och berättas för allmänheten. Det som är nytt just nu är deras nya grafiska manér som faktiskt speglar miljövänlig energi, exempelvis vindkraft och solenergi.

Mariana Härenby Grip, Mediechef